Per treballar amb imatges digitals hem hagut de fer servir recursos més complicats que en les primeres activitats, on la seva dificultat tècnica era mínima. Així doncs, les activitats proposades dins d'aquest tema són de caire instrumental, i des d'aquest punt de vista, més complexes.
Primer de tot hem treballat la simetria, tot creant capes al Photpshop, seleccionant i invertint les imatges.
Com es pot observar a la imatge, a partir de l'original (fotografia central) hem dividit la imatge en dues parts i posteriorment hem seleccionat la part esquerra, l'hem duplicat i l'hem invertit. Després hem seleccionat la part dreta, l'hem duplicat i l'hem invertit. D'aquesta manera hem comprovat si som simètrics, ja que a la banda esquerra ens ha quedat la imatge formada per la duplicació de la nostra part esquerra i, per altra banda ens ha quedat la imatge formada per la duplicació de la nostra part dreta.
Buscant per internet, he trobat un seguit d'activitats per a treballar la simetria a educació infantil:
http://amatema.webs.ull.es/anamat_p0304/Maestro/Infantil/Desarrollo%20Pensamiento%20Matematico/ESPEJOS.pdf
Buscant per internet, he trobat un seguit d'activitats per a treballar la simetria a educació infantil:
http://amatema.webs.ull.es/anamat_p0304/Maestro/Infantil/Desarrollo%20Pensamiento%20Matematico/ESPEJOS.pdf
Després de veure com sóc simètrica tant per una part com per l'altra, he de dir que prefereixo la imperfecció!
Després d'aquesta activitat sobre simetria hem construït un personatge amb la tècnica del collage, és a dir, hem creat una imatge a partir d'imatges. Aquesta activitat ens ha permès aprofundir, en les diferents formes de selecció i altres rutines, però també ens ha obligat a pensar i prendre decisions que se separen dels simples aprenentatges instrumentals.
Així doncs, ens hem hagut de preguntar quin ofici tindrà el nostre personatge, quines eines utilitza en aquest ofici, si volem representar només el rostre o també el cos, quin objecte és el més adequat per a representar cada característica física, etc. Aquest seguit de preguntes fan referència al procés de treball i no tant al seu resultat.
Aquest és el resultat de la nostra feina. Sabeu quin ofici representa?
Finalment, per finalitzar aquest tema, hem tornat a fer servir la nostra fotografia. Primer de tot hem contestat, en un word, les següents preguntes:
1. Quin pes té la teva fotografia?
2. Quina resolució?
3. Quines són les mides del llenç en píxels i en cm?
4. I les mides de la imatge en píxels i en cm?
5. Quines són les dimensions màximes amb les que puc imprimir la fotografia en una impressora domèstica?
6. Baixa la resolució de la fotografia a la qualitat adient per a incrustar-la en un power point.
Aquestes preguntes ens han permès fer servir les eines del Photoshop i a la vegada conèixer més a fons les característiques d'una fotografia.
Posteriorment, hem convertit la fotografia optimitzada per a power point en quatre mode colors diferent: RGB, Escala de grisos, imatge de bits i CYMK.
Les fotografies convertides són les següents:
RGB Escala de grisos Imatge de bits CYMK
Finalment, per finalitzar aquest tema, hem tornat a fer servir la nostra fotografia. Primer de tot hem contestat, en un word, les següents preguntes:
1. Quin pes té la teva fotografia?
2. Quina resolució?
3. Quines són les mides del llenç en píxels i en cm?
4. I les mides de la imatge en píxels i en cm?
5. Quines són les dimensions màximes amb les que puc imprimir la fotografia en una impressora domèstica?
6. Baixa la resolució de la fotografia a la qualitat adient per a incrustar-la en un power point.
Aquestes preguntes ens han permès fer servir les eines del Photoshop i a la vegada conèixer més a fons les característiques d'una fotografia.
Posteriorment, hem convertit la fotografia optimitzada per a power point en quatre mode colors diferent: RGB, Escala de grisos, imatge de bits i CYMK.
Les fotografies convertides són les següents:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada