Per començar aquesta entrada, m'agradaria remarcar que gràcies a les primeres sessions d'aquesta tercera part de l'assignatura d'Alfabetització digital, la meva visió sobre les TIC a educació infantil ha fet un gir de 180 graus. Abans de començar tampoc estava totalment en contra d'utilitzar les noves tecnologies a educació infantil, però tampoc hi estava totalment a favor, en canvi, els debats i les preguntes que hem realitzat a classe m'han fet veure que les TIC a educació infantil són un avantatge, això si, sempre i quan s'utilitzin adequadament.
Així doncs, a l'hora d'introduir les noves tecnologies, els docents han de planificar i trobar estratègies que facin que el primer contacte amb la informàtica desperti interès i alhora satisfacció i, per tant, per poder dur-ho a la pràctica és important que el professorat tingui una bona formació i conegui les limitacions i característiques dels infants.
I per què és un avantatge utilitzar les TIC? Doncs per molts motius: les tecnologies són una font d'informació i de formació, estan plenes de recursos molt útils, de materials didàctics i d'activitats per a infants; són un canal de comunicació compartint i publicant tant amb les famílies, com a altres docents; i a més a més, és ràpid i fiable i té un gran espai d'emmagatzematge per a tasques d'administració, de projecció social, etc.
S'ha de tenir en compte que l'aprenentatge depèn de les activitats que es realitzen (s'aprèn fent) i les TIC enriqueixen l'aprenentatge i l'ensenyament tradicional aportant recursos i noves maneres de fer. Això si, la seva eficàcia depèn del com i per a què s'usen, és a dir, de la metodologia i l'adequació.
No hem d'oblidar mai que ens hem de posar les ulleres pedagògiques per mirar més enllà! No ens hem de conformar amb el que és habitual. I sobretot, tenir en compte que els infants van a l'escola per ser feliços.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada